juli 2012

Skogens gull = kantareller

Kantareller er nydelig og i dag var mannen i huset allerede på jakt etter årets første. Dette er resultatet av dagens fangst. Ganske beskjedent, men ser vi på værmeldingen de kommende dagene satser...

Hjelp, invadert av bananfluer

Når vi kom hjem fra ferie i dag oppdaget jeg mange ekle bananfluer på kjøkkenet. Flere som er plaget med det samme? Ikke har jeg hatt frukt eller grønnsaker liggende fremme men allikevel kryr det a...

Hvite seil, sol og hjem i sikte

Etter tre uker på sjøen er vi nå på vei hjem. Har en flott seilas i solskinn og bra vind. Koser oss ombord.Skipper'n koser segKoster Vimpelen til Fredrikstad seilforening henger i masta. Den er et ...

Fantastisk kveld i Hunnebostrand

Etter en flott overfart fra Skagen til Gullholmen i går nyter vi en flott kveld i Hunnebostrand. Dette er et nydelig lite sted på den svenske vestkysten. Her er et stemningsbilde fra vår herlige kv...

Skagen havn 22 grader kl. 7.30

Kl. 7.30 var det 22 grader i skyggen her i Skagen. Lover godt for en nydelig dag på stranda. Kl. 17 skal vi heie frem Lervik IF guttene til seier i kvartfinalene her i Skaw cup :)Blir dårlig med bl...

Morgensol og strand

Herlig å løpe langs stranda i et nydelig vær. Glemmer helt at man er sliten i slike omgivelserØstre Strandgate i Skagen. Her ligger flotte sommerhus på rekke og rad. Nydelige :)

Kunsten å slappe av

"Den lever best som kan kunsten å slappe av ♥"..Så senk skuldrene, slå av alt av medier, ta deg et glass vin eller en varm kopp te og nyt tilværelsen. Omgi deg med glødende mennesker og lys, ...

Oste Fruen i Sæby ++

Et besøk hos Oste Fruen er et av høydepunktene i Sæby. For oss som er matglade er dette et paradis. her finner man alle slags herligheter av italiensk pasta, olivenolje, balsamico eddiker, nydelige...

Vakre Sæby

Disse nydelige husene med stokkroser er det første jeg tenker på når noen nevner Sæby. Er det ikke nydelig? Denne vakre kirken har et nydelige klokkespill morgen og kveld. Nydelig hus til sal...

Rare skilt

Også i Danmark finner man skilt som er underlige. Hvordan denne hot dogen var fikk vi aldri testet ut, men den hørtes iallfall spesiell ut:

Skagens rev - på toppen av Danmark

Grenen - på toppen av Danmark, Å kjøre Sandormen er også en mulighet for å komme seg ut på Grenen. Emilie og Fredrik med et ben i hvert hav - Skagerrak og Kattegat Emilies fotspor i sanden...

GULDBAGEREN - EN FAVORITT

Fredrik som er 14 år elsker Danmark - ikke bare fordi det er herlige langstrakte hvite strender, flott å sykle her eller det å være med gode venner her - neida, hans favorittbutikk i hele verden er...

Morgentrim på brygga

Hele familien startet dagen med joggetur langs stranda i herlige Sæby. Vi fortsatte treningen på brygga da vi kom tilbake til båten. Er man på tur er det fint å være litt oppfinnsom på treningsfron...

Jacobs i Skagen

Å sykle i Danmark er en fryd - sykkelveier som streker seg mil etter mil, uten en bakke. Det kan virkelig kalles feriesykling. Etter en fin sykkeltur ut til Skagens rev er det nå en god lunsj på po...

ØLHØNE PÅ GRILLEN

Dette trenger du: En høne eller en stor kyllling, en boks øl og krydder. Behold 2/3 av væsken i boksen og skjær av toppen. (1/3 drakk jeg opp) Krydre kyllingen og tre den over ølboksen på gri...

Marstrand-Skagen

I dag tidlig seilte vi fra Marstrand til Skagen i deilig sol. Var så herlig å komme til denne danske perlen på Nord-Jylland. Vi ankom ved 10 tiden, så det var en grei og rask seilas. Her koser vi o...

Svenskekysten

Startet fra Koster i gråvær, men solen kom gradvis og det ble en flott dag. Vi ligger nå i nydelige Marstrand før turen går videre til Skagen i morgen. Her er noen bilder fra dagens seilas. Noen ...

Morgenseilas

Så har seilferien startet og bildene skulle vise en nydelig soloppgang, men våknet til litt gråvær i dag. Det er iallfall varmt i luften og bilde av soloppgang kommer forhåpentligvis i morgen :) Vi...

Jentefest i hagen

Feiret min bursdag med herlige venner i hagen Mat må vi ha: og litt frukt. Denne fine glass-synlinderen er kjøpt på Perfect home Jeg hadde en fantastisk kveld med sommervarme...

Partille cup

I dag reiste jeg og min sønn til Partille cup for å heie frem storesøster og laget hennes Lervik IF J18.D ette er 5. gang de er med på verdens største håndballturnering i Gøteborg.Alle kampene blir...

Treningsdagbok - Get inspired

Denne kom i posten i dag, nå skal jeg bli inspirert og motivert, for å nå mine mål :) Fra nettsiden til Get inspired: I samarbeid med Norges beste personlige trener har vi utarbeidet en treningsd...

Bursdagsfrokost for meg

Jeg har bursdag i dag og lagde meg en deilig frokost. Endelig fikk jeg også smakt de amerikanske pannekakene - og de var ille gode :) Litt frukt ved siden av med Granola fra Kaffebrenneriet.. nam ...

Kvinner og kaffe

Svinekam à la Svein = rullekake med karamellsaus

Denne kaken slår garantert ann på kakebordet. Når den lages er det viktig at man er tålmodig når man lager karamellsausen. Det er min tidligere nabo Svein som har lært meg å lære lage karamellsause...

Familiebursdag - god mat og godt selskap

Jeg feiret min bursdag på forskudd med familien på søndag og det var så hyggelig. Vi var 12 voksne og 8 barn :) Jeg serverte reker med tilbehør og pølser (noen tåler ikke skalldyr). Et heldig burs...

Bling bling bursdag

Dette har vært en skikkelig bursdagshelg. På lørdag feiret jeg min gode venninne Lisa som ble 40 år, mens jeg på søndag hadde familiebursdag for meg på forskudd. 22 familiemedlemer gjorde dagen så ...

Mission glamkjole = completed

Etter en beinhard uke, med streng diett og trening var tiden inne - den blå paljettkjolen skulle på. Jeg har fått oppmuntringer underveis både her på bloggen, av PT Jørgen, av naperapat Lars og av ...

Glitter og stas

I går var det glamfest og her er et bilde på vei til festen med selvlagde masker. Flere bilder og hvordan det gikk med "Mission glamkjole" kommer senere i dag :)